Tröttsam dag!

Är en ganska seg dag idag. Fastän jag är på min andra energi-dricka så är jag trött (och dom brukar hjälpa på mig). Dagen började ju bra vill jag mena. När jag var ute och rökte i morse vid 6 hade grannen precis kört ut sin bil från garaget, så jag skulle vara snäll att stänga porten, som är elektronisk. Det slutade med att hon fick trycka på knappen medans jag hjälpte till att dra ner den för hand. Med tanke på att vi hade ca 18 minus här i morse så kanske det inte var så konstigt att det kärvade.

Vid 9:30 tiden gick elen och det är ju inte ALLS kul när vi eldar upp värmen i ett pannrum här. Värmen cirkulerar inte runt då det måste till elens makter till det. Och så har vi ju en liten bebis här som behöver varm mat. Ringde till Fortum för att kolla läget. Då visade det sig att dom var tvungna att stänga av elen på grund av en brand. Tanke på att man känner en del folk här blir man ju så klart orolig.

Eftersom elen inte skulle komma tillbaka förrens vid 12 och Patricia precis hade ätit innan elen gick, så tog vi bilen och körde runt lite och kollade läget. Då fick vi ju lite värme med=).  Men vi såg inga konstigheter. När vi var på väg hem igen hörde vi på radion att elen hade gått även i närområden och att det var över 600 stycken som var utan el så det behövde ju inte vara i närheten av oss det brann.

Under dagen blir det rätt så lugnt, förutom att älsklingen ska fixa med grannens bil.

Ikväll kommer det en film på 6:an som vi ska se. Kommer inte ihåg vad den heter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0