Öppna Förskolan!

I fredags var jag och Patricia på Öppna Förskolan så hon fick leka lite med andra barn och jag fick tjöta lite skit med andra vuxna människor=).
Allt ska in i munnen numera=)
Efter stägningsdags blev det ett möte för mig i en timme ungefär.
När vi kom hem fick det bli att ta fram microlax till Patricia igen som då inte hade bajsat på flera dagar, fastän hon har fått lactulos varje morgon och kväll=(. Kan inte förstå varför dom inte skickade en remiss så hon kunde få ta prover för lactos och gluten. Hon har varit väldigt kinkig över detta då stackarn har ont. Men det verkar dom inte fatta fastän jag försökte vara väldigt tydlig över detta när jag var hos läkaren på BVC med henne
Blir måttligt irriterad över detta=(
I går stod jag på låset till COOP och inhandlade laktos-fri välling och gröt till henne. Nu har jag testat det i en och en halv dag så det är ju inte så länge. Men igår verkade hon vara mycket gladare. Tro fan det om det nu är lakos-intollerant hon är. Jag är det själv och får jag i mig för mycket laktos får jag skitont. Och jag är ju endå vuxen. Den smärtan jag får gör att jag vill försvinna från jordens yta. Då kan man ju bara föreställa sig om sitt egna barn får så ont...GRR säger jag bara!! Så nu får vi som föräldrar ta saken i egna händer och testa oss fram helt enkelt. För något är det ju som är galet med hennes mage. Det värsta är ju att dagis måste ju ha det på papper om hon är alergisk mot något annars får hon den vanliga maten. Då känns valet ganska enkelt för mig. Hon får helt enkelt stanna hemma från dagis tills hon får resultat på proverna om dom nu kan få tummen ur någon gång. Annars får man ju bara hoppas att dagiset kan göra ett undantag så länge.
Annars får jag helt enkelt skicka med laktosfri mat och mjölk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0