Läkartid!

För ett tag sedan var vi nere och hälsade på svärföräldrarna, närmare bestämt för ca 2 månader sedan. På eftermiddagen började Patricia gallskrika och vi försökte med allt och inget funkade=(. Det slutade med att vi fick åka in till Östra-sjukhuset med henne efter att hon hade skrikit i 3 timmar. Väl inne gick allt fort=). När läkaren kom för att kolla på henne skratta hon=). Det var inget fel på henne, allt var bra *pust*=). Men han reagerade på att hon hade armarna rätt upp när hon låg ner

En gammal bild

Så han skrev ett meddelande till BVC uppe i Strömstad. Dom här uppe ville kolla upp det extra noga och det är ju bra. Men jag är inte orolig, för jag tycker allt är bra med henne. Hade det varit mitt första barn hade jag ju så klart varit väldigt orolig, men nu är det ju inte det. Tycker det är bra att dom kollar upp det. Nu har vi äntligen fått en tid, men i Uddevalla och det är ju typ 11 mil att köra. Här i Strömstad har dom ju knappt någon sjukvård.

När jag gick med Patricia var jag sängliggandes ganska mycket på grund av kraftig foglossning och förtidsbörd och hade svårt för att köra bil. Ändå fick jag köra 12 mil för att komma till en läkare som kunde sjukskriva mig. Min pojkvän har ju inget körkort. Tycker det är väldigt dåligt. Dom har ju läkare här uppe, men då kan man få vänta i flera månader på att få en tid eftersom dom inte är på sjukan alla dar i veckan. När jag hade blåskatarr efter Patricia hade kommit och inte kunde gå på grund av att det hade satt sig på urinröret skulle jag få vänta i 3 månader och jag kunde inte gå. Va liknar det. Nu hade jag tur att jag fick ett återbud så jag kunde bli bra igen.


Nog med det. Här kommer lite nya kort på Patricia och nu har hon armarna rätt och har haft det länge nu.


En glad liten skit=)
Hon är med i omslagstävlingen till vi föräldrar. Om ni vill får ni jätte gärna gå in och rösta:
http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=38668

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0