Lördag!

Idag jobbade jag som vanligt. På morgonen hämtade jag företagsbilen som jag nu ska ha varje lördag. I och med att jag jobbar så kort tid får jag nästa betala för att åka dit med min privata bil. Efter jobbet träffade jag en arbetskamrat på samtal, sen blev det att lämna bilen och åka till kontoret och fixa lite.

När jag kom hem var Älsklingen och Patricia ute. Älsklingen och grannen åkte in ett ärende till stan efter en stund. När jag och Patricia precis skulle gå in hörde vi glassbilen så det var ju bara att springa ut igen och invänta den

Och så här fint började det när Patricia skulle äta en liten bit av en sandwish-glass själv

Så här blev det efter en liten stund haha
Det blev till att sanera både henne, stol, bord och golv sen.

Efter glassen sov både jag och Patricia en stund=).

När vi hade vaknat blev det middag till Patricia och eftersom hon fick sin första tand förra lördagen har jag försökt att börja med mat med bitar i. Idag fick det bli mackaronilåda. Enligt henne var den nog inte så poppulär så det blev mest efterrätt.

Efter det gick vi ut en stund. Sen åkte jag till mataffären och slogs med alla turister och norrmän. Ja norrmän är ju oxå turister. Men vi är så vana vid dom här i Strömstad så vi ser inte dom som turister längre. Massa folk var det i alla fall som vanligt så här års. Men det gick smidigt ändå¨=).

Väl hemma var Älsklingen nästan färdig med middagen och då blev det mackaroner med pannbiff och brunsås :P. Sen gick vi ut och tjötade lite med grannarna som satt på utsidan. Sen gick jag in med Patricia då klockan började bli mycket för henne så hon kunde komma ner i varv efter allt bus med grannarna.

Medans jag diskade satte jag Patricia i ammningskudden framför tv:n. Hon reser sig mot allt nu och ramlar hela tiden (fastän man har stenkoll på henne) och hon blir jätte ledsen när hon slår sig, men det är nog mer att hon blir rädd för det är inte hårt hon slår sig. Men kudden och reklamen på tv:n funkade fint=)

Ibland är det bra med lång reklam för jag hann lagom med disken. Och reklam har Patricia alltid varit facinerad av.

Nu har vi varit och köpt en läragå-hjälm till henne som en liten säkerhet.
En sån här fast röd. Inköpt på babyproffsen för 199 kr

Efter disken fick Patricia ducha. Det tycker hon är skönt och avsvalkande när det är så varmt. Jag lägger henne i badställningen i hennes badkar och duchar av henne. Smidigt och bra=)

Sen blev det lite "efterbehandling" med insmörjning och nagelfilning. Lite bortskämd får hon bli. Jag filar alltid mina barns naglar när dom är så små. Känner mig lite tryggare med det då dom har så små söta fingrar.

Efter det blev det kvällsvälling och saga från boken BAMSE MINA SAGOR Åtta berättelser med Bamse och hans vänner.
Patricia hjälpte gärna till att vända blad så fort att mamma hann ju inte med haha

Lagom till filmen James Bond-Moonraker
lade vi lilla prinsessan i hennes säng. Hon somnade efter en skvätt välling som hon fick i sängen då hon inte ville somna riktigt. Men nu sussar hon så gott sedan några timmar tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0