Dagarna som gått!

I fredags.....
jobbade jag som vanligt på morgonen. Efter det hoppade jag in en liten stund för en arbetskamrat på ett annat ställe. Där städade jag inte utan där fixade jag bara lite med dukning och dylikt inför deras lunch. När jag kom hem var jag väldigt hungrig så jag käkade direkt när jag kom hem. Hände inte så mycket mer den dagen.

I lördags.....
jobbade som vanligt på morgonen. Var dock inte så roligt att komma dit och se att jag inte hade en enda mopp *grr*, så jag kunde moppa golvet. Jag har inte fått nyckeln till kontoret än där tvättmaskinen står så vi kan tvätta våra moppar. Så en arbetskamrat som städar stadium måndag-fredag fixar det för mig. Kom dock på att hon inte var där i fredags då det var någon annan som hade hoppat in för henne. Så jag fick gå och sopa för hand en del av butiken (ska inte ta hela butiken på lördagarna som tur är).
Väl hemma dammsugade jag bilen noga som bara den, eftersom vi eventuellt skulle byta bil som idag, måndag.
Resten av städningen tog Älsklingen.
Vi var ute i stort sett hela dagen. Jag och Patricia tittade på när Älsklingen lagade en bil för en kille.
På kvällen blev det mys till tv:n

I söndags....
åkte vi till mina föräldrar. Jag hade grejer som jag skulle hämta där. Mitt ex har äntligen fått tummen ur och släppt resten av mina grejer som han har haft kvar hemma hos sig i ett par år *grr*. Nu hade han ställt det hemma hos mina föräldrar i Kungsbacka.

Vägen ner blev så där kul. Regnet öste ner på en del ställen och då är det inte roligt att köra med släp. När vi kom in i Göteborg sken solen=).

Där var vi en stund och blev bjudna på söndagsmiddag och så klippte mamma min lugg. Bra att ha en mamma som är en gammal hårfrisörska=).

Morfar med min prins och prinsessa i knät 

När vi åkte hem hann vi inte in i Göteborg förrän regnet öste ner. Det kom så mycket så vägbana var alldeles full av vatten. Men med några mil kvar sken solen=).
Vi stannade på vägren i mataffären och handlade lite innan vi äntligen landade hemma efter en extra lång färd i och med regnet.
På kvällen blev det mys till tv:n.

I dag....
börjad dagen inte bra. Älsklingen råkade väcka mig en timme för tidigt i morse, så jag fick inte så mycket sömn i natt eftersom filmen på 4:an slutade så sent igår=(.Han hade sett fel på klockan.

När jag kom hem efter jobbet skulle vi egentligen åka och kolla på bilen som vi eventuellt skulle byta till. Men vi fick kalla fötter av lite olika anledningar som har kommit fram så vi behåller våran bil.

Vi åkte i stället till biltema i Uddevalla och handlade ett luftfilter till bilen. Innan vi åkte över till köpcentrat tankade vi. Och det var mindre kul. Kortet krånglade när jag skulle betala och det kändes ju inte lite dumt när bensinen redan var i bilen=(.  Men hon tog lite uppgifter så kunde vi komma tillbaka när vi hade tagit ut pengar i stället.
Vi åkte över till ICA och handlade lite, tog ut lite pengar och åkte tillbaka och betala bensinen. Får nog kolla det kortet för det börjar nog bli lite slitet. Det är rätt så gammalt.

När vi kom hem bytte Älsklingen luftfilter på bilen. När han var färdig testkörde vi bilen till affären för att köpa godis till nu ikväll :P. Och den gick jätte bra. Den gick bra innan, men nu blev det en racerbil och den drar mindre bensin=).

Nu ikväll har vi kollat på:

Halv åtta hos mig (repris)

Lotta på liseberg

Och nu kollar jag på:

Johan Falk-Gruppen för särskilda insatser
En grymt bra film=). Älsklingen sover så gott . Han däckade i soffan

Kommentarer
Postat av: Sasha

Låter som du också haft en mysig helg :)

2011-06-21 @ 07:49:35
URL: http://sashas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0