Vecka 12!

Barnet:

Cirka 5.5 cm och 25 gr.

Hjärnan är i en viktig utvecklingsperiod. Barnet har ögonlock och tandanlagen är på väg. Det går inte att se vilket kön barnet har vid en ultraljudsundersökning även om könsorganen börjat utvecklas. Man kan bara ana skillnaden på flicke- och gossebarn då könsorganen är helt färdiga.

Mamman:

Kan du fortfarande ha dina vanliga kläder?

Barnet rör sig mycket i livmodern utan att du märker det. Det finns redan 60 ml fostervatten i livmodern. Om du ligger ner kanske du kan känna livmoderns kant strax ovanför blygdbenet? 
De flesta har vid den här tidpunkten varit på sitt första inskrivningsbesök hos barnmorskan.

 

 


Kommentarer
Postat av: A N G E L I J N A

hur firar du din midsommar?:)

2011-06-24 @ 17:24:39
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: B3tty - färgad av regnbågens alla färger

Hello. Jag har en fråga, försöker få lite mer läsare till min sida och framförallt något nytt att följa så undrar om du är intresserad av prenumerationsbyte via bloglovin alt. Blogkeen?

Jag heter B3tty på båda tjänsterna.



Kanske länkbyte är intressant också? lämna dina åsikter hos mig så jag vet. :)

Ha en fortsatt trevlig kväll.



Om du kommenterar hos mig så ta för vana att prenumerera på varje kommentar du gör så missar du inga svar från mig då jag jämt svarar på alla inlägg direkt på plats, man gör så via min plattform Du kan också välja att prenumerant på inlägg du inte kommenderat. Allt detta gör man under skicka/submit-knappen underst i varje kommentar (hos mig heter det "kasta dina stjärnor till mig", under denna knapp finns allt som rör denna underbara inställning.

2011-06-25 @ 08:02:41
URL: http://www.b3tty.com
Postat av: sanna och wilma

Hej!

Vi tävlar mot våra kompisar i en "status" tävling och kan du snälla rösta på oss? :-)

här är direkt länk till hur du gör,direkt länk: http://tobelieve.blogg.se/2011/june/rosta-ar-ni-sota-.html



(ALLA SOM RÖSTAR FÅR LÄNK, inte så dåligt att ens blogg visas för flera tusen! )

kram Sanna och Wilma

2011-06-25 @ 18:23:51
URL: http://tobelieve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0