Midsommarhelgen!

I torsdags jobbade jag hela dagen från 8:30 till 19:00 så jag var ganska så trött när jag kom hem vid 19:45 och väldigt frösen då jag har stått vid mejerikylen i ca 7 timmar.
När jag kom hem stod middagen nästan på bordet. Jag käkade och umgicks med Patricia lite och sen kollade jag och Älsklingen på en film. Slockna dock innan den var slut.

På midsommarafton var Älsklingen tvungen att laga en bil så jag och Patricia var inne och lekte och busade lite i väntan på att det skulle sluta och regna. Det öste ner så det dönade och åskade gjorde det med lite grann. Men jag blev lite nervös när första åskan kom då gick strömmen och några secunder efter smällde det till regält. Med tanke på att blixten slog ner i vårat på nationaldagen så det fräste till enligt grannen (vi var inte hemma just då), så var det lite läskigt eftersom tv:n stod på. Men det gick bra som tur var. Älsklingen som vet att jag tycker det är lite läskigt kom stormandes in och drog ur alla sladdar medans jag satt uppe med Patricia ihopkrupen i soffan.

När regnet hade laggt sig åkte jag och Patricia in till stan för att handla lite gott till kvällen. När vi åkte ifrån affären som ligger i utkanten av centrum, tog vi en runda genom stan och såg att det inte alls var så mycket folk som jag trodde. Eftersom klockan nästan var 15:00 och jag visste att det skulle vara midsommarfirande inne i stan vid den tiden parkerade vi och gick runt och tittade (jag visste inte exakt var det skulle vara). Men jag vände och gick tillbaka till bilen igen. Det var fullt med ungdommar som körde runt med sina bilar med musik på hög volym och gapade och tjoade. Dom verkade ha trevligt så absolut inget ont i det, men tyckte inte att det passade för Patricias del.
Under tiden vi hade varit borta hade vi nog bara fått några droppar regn på oss, så vi hade i alla fall tur med vädret=).

På eftermiddagen när Älsklingen kom in gjorde han middag och då blev det stekt fläskfile som han sen lade i en ugnsform med en blandning av chili och grädde och in i ugnen en stund och till det blev det kokt potatis *jätte mums*.

Efter maten badade jag Patricia

Lilla Prinsessan i sin badrock efter badet

Efter att Patricia somnat kollade vi på:

solsting och snesprång på fyran.

Jag är väldigt nöjd med dagen=). Den var lugn och stilla med god middag och mys med familjen. Var lite tråkigt att Älsklingen var tvungen att få färdigt bilen, men det regnade ju bara nästan hela dagen ändå och han var inte så långt borta.

Idag jobbade jag en timme på morgonen. När jag kom hem packade vi ner lite korv med tillbehör och åkte till Norge för att grilla till oss lite frukost, närmare bestämt Berby=)

Den underbara platsen vi var på

Den här utsikten hade vi

Far och dotter 

Lilla Prinsessan och Älsklingen vid vattnet 

Älsklingen lyckades få fyr i grillen

Och äntligen ligger den efterlängtande korven på

Patricia sitter i sin vagndel och tittar på när pappa grillar

Medans vi mumsar i oss korv fick Patricia mumsa på ett korvbröd

Eftersom det var skugga där vi var gick vi bort och satte oss vid bilen där det var sol och drack kaffe.

När vi kom hem fick vi lite kaffebesök.
När han hade åkte igen gick Älsklingen ut och målade lite brädor. Patricia var inte på så bra humör så vi var kvar inne och lekte.
Efter ett tag blev hon glad igen.

Här är ett försök till att få henne å sova

Men hon verkar inte ha några större planer på att vilja det

I ett försök att lägga henne till rätta verkar hon vara lite tröttare. Och så måste hon ju ha sin lilla snuttefilt

Nu sussar hon äntligen gott och vi myser till:

James Bond-Leva och låta dö

Kommentarer
Postat av: sanna och wilma

sv: Tack så mycket! vi länkar dig i ett inlägg senare :-)

2011-06-26 @ 00:07:06
URL: http://tobelieve.blogg.se/
Postat av: Sasha

Ser ut som ni haft en väldigt mysig dag :D



sv; Ja det var skönt med ett normalt arbetspass, men nu jobbar jag hela helgen, rätt skönt iofs :)

2011-06-26 @ 00:23:25
URL: http://sashas.se
Postat av: A N G E L I J N A

gullig bebis :)

2011-06-26 @ 00:42:52
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: Sasha

Sv: brukar inte fira midsommar. Men åt middag med en vän och drack bubbel o åt jordgubbar sen på kvällen. Jobbade juni fredags och även igår o idag:)

2011-06-26 @ 08:28:40
URL: http://sashas.se
Postat av: Michan

Jätte fina bilder, så mysigt att vara i skogen med barnen och det ser ut som ni har underbara skogar att vara i

Ha en fin dag

2011-06-26 @ 09:01:00
URL: http://michaela-michan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0