Stressiga dagar!

Onsdag och Torsdag förra veckan blev en anings stressiga.
På onsdagen lämnade jag Patricia på dagis. När jag kom hem blev det duch och fixa lillen. Sen bar det av till BVC. Skulle vara där klockan elva. Klockan 14 skulle jag vara på MVC på efterkontroll efter förlossningen. Så det blev lagom att handla inför påsken där emellan. När jag kom dit var det två andra mammor på kö. Dom låg kraftigt efter tidsmässigt så jag kom inte in förrens vid 11:45:(. Men, men det är ju sånt man får räkna med på BVC, men 45 minuter var ju lite väl saftigt. På BVC vägdes Tony och så fick han två vaccinationer. Och det var inte populärt:(. Han blev jätte ledsen, men det gick över snabbt.
Han hade växt bra både på längden och bredden:). Det blev även beslutat att vi skulle blanda tilläggsvällingen NAN1 med NAN2. NAN2 har varit från 4 månader förut men nu har dom ändrat till 6 månader. Tony är bara 3 månader men han äter nästan hela tiden om han ska ha NAN1. Han blir helt enkelt inte riktigt mätt på den då han har börjat röra på sig väldigt mycket. Han började vända sig när han var cirka 2,5 månad. Och då nästan med en gång försökte han börja krypa. Han tar upp rumpan och ställer sig på knä medans överkroppen ligger kvar på täcket på golvet. På så sett tar han sig fram genom att putta sig fram med underkroppen och dra med överkroppen. Och det går med en bra fart:). Och arg är han med. Han tar i för kung och fosterland för han har verkligen bestämt sig att han ska frammåt. Och då är det ju inte så konstigt att han behöver mycket mat. När vi var klara på BVC gick BVC-sköterskan och knacka på hos MVC-sköterskan för att fråga om hon inte kunde ta mig lite tidigare så slapp jag å vänta då jag inte skulle hinna handla i mellan, och det var inga problem. Jag behövde bara vänta i 10 minuter.
Efter det åkte jag och Tony till affären som var full med påskahandlade människor.
Efter att jag hade handlat färdigt blev det hämtning av pizza och ett besök på apoteket på vägen hem.
På torsdagen lämnade jag Patricia på dagis innan jag åkte hem och fixade lillkillen. Sen bar det av till babyrytmik.
Efter det blev det en lugn stund hemma innan Patricia skulle hämtas.
Sen bar det av neråt landet för att hämta min son:). Då det var påsktrafik och exet åker direkt efter jobbet fick vi sitta ganska länge och vänta då han hade trafiken genom göteborg.
Eftersom vi kom hem ganska sent blev det en enkel snabb middag.
Sen blev det lite mys framför tv:n allihopa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0